EN

18.09.1994 Wersja do druku

W londyńskich pubach o prawie autorskim

- Zobaczyłem sztukę Nicka Deara po raz pierwszy w Sta­nach Zjednoczonych, gdzie od­niosła duży sukces. Od razu pomyślałem, że chciałbym ją wy­stawić w waszym kraju - powiedział Philip Boehm, reżyser "Sztuki sukcesu", najnowszej premiery Teatru Dramatycznego. - Głównym tematem tego utworu jest różnie pojmowana ro­la artysty w społeczeństwie - zdradza reżyser. Rzecz-dzieje się w osiemnastowiecznej Anglii. Scenerią są londyńskie puby. Śmiałość oby­czajowa, walka polityczna i kło­poty twórców tej miary co Wil­liam Hogarth i Henry Fielding splatają się ze sobą, tworząc barwne tło historii wprowadza­nia w Anglii prawa autorskiego. Dear przebywając współcześnie w Londynie, wyobrażał sobie jak Hogarth zareagowałby na nastę­pujące wówczas zmiany. - Henry Fielding, poeta i dra­maturg, był zaprzyjaźniony z głównym bohaterem. Cztery sce­ny, w których rozmawiają ze sobą, szkicują obraz ich związku przechodzącego od przyjaźni do b

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy nr 232

Autor:

ŁAW

Data:

18.09.1994

Realizacje repertuarowe