W siedemnastą rocznicę śmierci Tadeusza Kantora na Sopockiej Scenie Off de Bicz Teatr Okazjonalny zaprezentował pierwsze premiery sezonu - o spektaklach "Bio-obiekt. Intro" Jacka Krawczyka i "Tak" Joanny Czajkowskiej pisze Łukasz Rudziński z Nowej Siły Krytycznej.
"Bio-obiekt. Intro" Jacka Krawczyka przypomina spektakle Tadeusza Kantora. Można odnieść wrażenie, że sam Kantor przemawia zza grobu, bo całe przedstawienie bardzo wiernie ilustruje najprzeróżniejsze elementy jego twórczości. Do teatru Kantora i do jego sensualnego malarstwa nawiązuje Krawczyk już na początku, naświetlając swoje ciało na biały ekran projekcyjny - na pierwszym planie widzimy cień tancerza. W ten sposób, wykorzystując światło odbite, Krawczyk korzysta ze spektaklu audiowizualnego. Na zmysły działa też ruch i kolor. Biel i czerń, podobnie jak życie i śmierć - stałe motywy twórczości Kantora - są "wrośnięte" w to przedstawienie. Pojawiają się na początku i pozostaną do końca. Krawczyk ubiera się na scenie w biały strój. Jego ciało (tym razem przed ekranem projekcyjnym) podejmuje walkę z cieniem. Materia żywa miesza się z martwą, nieożywioną. Ten pojedynek człowieka i cienia, przerywany i podejmowany na nowo, stanowi najbar