"Farnace" Antonio Vivaldiego w reż. Natalii Kozłowskiej Teatrze Królewskim w Starej Oranżerii w Warszawie na IV Festiwalu Oper Barokowych "Dramma per musica". Pisze Patryk Kencki w portalu Teatrologia.info.
Warszawskie wystawienie opery Antonia Vivaldiego "Farnace" to przede wszystkim zasługa czterech utalentowanych kobiet. Orkiestrą Royal Baroque Ensemble kieruje zza klawesynu Lillianna Stawarz, reżyserię zawdzięczamy Natalii Kozłowskiej, scenografię zaprojektowała Paulina Czernek, a partię tytułową wykonuje Anna Radziejewska. Dodajmy jeszcze, że Stawarz i Radziejewska dokonały rekonstrukcji partytury. Przygotowana przez Stowarzyszenie DRAMMA PER MUSICA inscenizacja stanowi polską prapremierę tej kompozycji Vivaldiego, do której libretto napisał Antonio Mario Lucchini. Prapremiera światowa miała miejsce w weneckim Teatro Sant'Angelo 10 lutego 1727. Na polską scenę dzieło trafiło zatem po dwustu dziewięćdziesięciu latach! Akcja opery ukazuje dzieje władcy Pontu Farnakesa II (po włosku Farnace), który, utraciwszy władzę, woli, aby jego syn zginął, aniżeli znosił upokarzającą niewolę. Macierzyńska miłość nie pozwala jednak jego �