EN

2.03.2019 Wersja do druku

Uwodzenie widza

Po wystawieniu kilku głośnych spektakli, na początku zeszłego sezonu Ewelina Marciniak, jedna z najważniejszych reżyserek młodego pokolenia zniknęła z oczu polskiemu widzowi. W tym czasie przygotowywała we Fryburgu swój zagraniczny debiut - "Sen nocy letniej" - pisze Michał Centkowski w Newsweeku.

Z eleganckiej komedii Szekspira uczyniła mroczny spektakl o władzy, męskiej dominacji i kłamstwie, który zachwycił niemiecką publiczność oraz krytykę. Komplementów nie szczędził wpływowy Frankfurter Allgemeine Zeitung, a także branżowy portal nachtkritik. Ten sukces otworzył polskiej reżyserce drogę do najważniejszych niemieckich scen. Przedstawienie Marciniak chcą mieć w repertuarze hamburska Thalia Theater i berliński Deutsches Theater. Jej zagraniczna kariera nabiera tempa. Właśnie wróciła do Fryburga z inspirowanym powieścią Dumasa spektaklem "Noc świętego Bartłomieja" opowiadającym o paryskiej rzezi hugenotów, wojnie religijnej i straconej szansie na pokój. Teatralna ziemia obiecana? Rozmawiamy w wegańskiej knajpce tuż przy teatrze, dwa dni przed premierą "Nocy świętego Bartłomieja" [na zdjęciu]. Trwa przerwa między próbami, egzekwowana z niespotykaną w polskim teatrze dyscypliną. Tutaj każdy szanuje swój czas i swoją pracę - m

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Uwodzenie widza

Źródło:

Materiał własny

Newsweek online

Autor:

Michał Centkowski

Data:

02.03.2019

Wątki tematyczne