EN

2.04.2010 Wersja do druku

Uwaga, nauka jazdy

W Teatrze Dramatycznym czas debiutów, pierwszych spektakli współpracujących z Krystianem Lupą podczas warsztatów studentów krakowskiej PWST. "Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze" Magdaleny Miklasz każe z nadzieją patrzeć na jej przyszłość, w "Poszerzeniu pola walki" Tomasz Węgorzewski potknął się na tekście Houellebecqa

"Powinieneś znaleźć ja, z którym się utożsamiasz, które cię wciągnie w głąb albo może które cię udręczy, ujawni niechciane rejony. To ja jest tu bar­dzo ważne" - takie przesłanie dał Krystian Lupa młodym twórcom, którzy wzięli udział w projekcie Laboratorium Debiuty. Co miał na myśli? Trudno powiedzieć. To wie chyba tylko sam mistrz. Na afiszu Laboratorium Debiuty widać białą literę "L" na niebieskim tle. Nie po­zostaje nam zatem nic innego, jak tylko przymknąć oko na ewentualne niedocią­gnięcia. Bo debiut. Magdalena Miklasz zdecydowała się na adaptację powieści Agłai Veteranyi "Dlaczego dziecko gotuje się w mamały­dze". Rumuńska rodzina cyrkowców - ojciec klaun (Miłogost Reczek), matka akrobatka (Ewa Telega), która na swoich metrowych włosach wykonuje akrobacje wysoko nad ziemią. Wreszcie córka, dziewczynka, która opowiada historię swojej dziwnej rodziny. Poszukiwanie pięknego i dobrego Zachodu przywiodło ich w miejsca, w który

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Gazeta Prawna nr 65

Autor:

Katarzyna Olczak

Data:

02.04.2010

Realizacje repertuarowe