Inne aktualności
-
Poznań. 34. Malta Festival wróci na ulice i place 17.07.2024 12:24
- Sopot. Izabela Kuna laureatką Diamentowego Klapsa 17.07.2024 12:09
- Wrocław. Podsumowanie sezonu 2023/2024 w WTP 17.07.2024 11:51
- Warszawa. MKiDN: tysiące wniosków o granty i stypendia w naborze do programu z KPO 17.07.2024 11:40
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
- Gdańsk. Hamlet i toczące się głowy. Zbliża się 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski 17.07.2024 09:20
-
Suwałki. Festiwal Suwalskie Teatr-Akcje wraca po 9 latach nieobecności 17.07.2024 08:50
-
Warszawa. Dyrektorka IAM o Sezonie Kulturalnym Polska-Rumunia: chcemy się wzajemnie inspirować 17.07.2024 08:18
- Lublin. Carnaval Sztukmistrzów 2024 – wraz z nim odbędzie się Urban Highline Festival 16.07.2024 15:54
-
Kraków. Urząd Marszałkowski o Teatrze Słowackiego: zależy nam na wypracowaniu najlepszego rozwiązania 16.07.2024 15:17
- Katowice. Wakacyjna wystawa „Lalki w Ateneum” 16.07.2024 14:54
Teatr zerwał współpracę z Anną Netrebko po ataku Rosji na Ukrainę, gdy Rosjanka nie potępiła Putina. Netrebko czuje się dyskryminowana i chce 350 tys. dol. Zyskała poparcie znanego prawnika Alana Dershowitza. Pisze Anna S. Dębowska w „Gazecie Wyborczej”.
Trwa wojna, którą Rosja toczy przeciwko Ukrainie, gołąbków pokoju nie widać też w konflikcie pomiędzy rosyjską śpiewaczką Anną Netrebko i czołową sceną operową świata, którą jest Metropolitan Opera House w Nowym Jorku.
Pod koniec maja artystka wylewała swoje żale na łamach francuskiego dziennika „Le Monde", skarżąc się na złe traktowanie ze strony Petera Gelba, dyrektora naczelnego Met.
W środę „The New York Times" napisał, że artystka, z pochodzenia Rosjanka, ale od dziesięciu lat także obywatelka Austrii, domaga się od nowojorskiego teatru 350 tys. dol. odszkodowania za akt, który określa mianem dyskryminacji. Ciekawe, że wsparło ją w tym Amerykańskie Stowarzyszenie Artystów Muzyków (AGMA).