EN

26.05.2012 Wersja do druku

Urok betonu i szkła

"Kto zabił Alonę Iwanowną?" w reż. Michała Kmiecika w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Pisze Łukasz Drozda w portalu lewica.pl.

Autorskie przedstawienie Michała Kmiecika budzi mieszane uczucia. "Kto zabił Alonę Iwanowną?" to spektakl momentami porywający, acz mało sprawny. Lutowa premiera Teatru Dramatycznego to kolejna w ostatnim czasie realizacja tej sceny, wpisująca się w nurt zaangażowanego politycznie teatru lewicowego. O zainteresowaniach młodego dramaturga i reżysera w jednej osobie wymownie świadczy ilość oraz rodzaj poruszanych przez niego tematów. Czego tu nie znajdziemy? Walkę warszawskich lokatorów, obronę baru mlecznego w stołecznym Śródmieściu, aborcję, Breivika, bezkarność klasy wyższej w kontekście wywołanego przez nią kryzysu, żarty z "Gazety Wyborczej" i szeroko pojętego dyskursu neoliberalnego demonizującego potworną roszczeniowość upośledzonych warstw... Ale również Amy Winehouse i Larsa von Triera. Jednym z przewodnich motywów przedstawienia jest też sytuacja współczesnego, polskiego teatru. Wątków jest tak dużo, że trudno się w nich połap

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Urok betonu i szkła

Źródło:

Materiał nadesłany

lewica.pl/24.05

Autor:

Łukasz Drozda

Data:

26.05.2012

Realizacje repertuarowe