PRZEDSTAWIENIE jest przede wszystkim wielkim popisem eksperymentalnej inscenizacji, efektownej, z rozmachem techniki teatralnej. Widownia jest pusta, publiczność siedzi na scenie obrotowej, która się kręci razem z widzami. Widz jest otoczony epizodami dramatu, rozgrywającymi się w różnych zakątkach kolosalnej sceny. Mechanizm obrotowy kieruje twarze publiczności co chwilę na inny obraz, który też wjeżdża albo odjeżdża. Wykorzystana jest nawet widownia, przez którą przejeżdża na siwym koniu hrabia Ludwik z małym chłopcem. Płoną zgliszcza Bizancjum, postacie wyłaniają się spod ziemi i znikają, aniołowie z rozpostartymi monstrualnymi skrzydłami śpiewają i spowiadają się zawieszeni w powietrzu, po różnych konfiguracjach sceny biega, śpiewa i tańczy tłum dzieci - jest ich chyba ze dwie setki. Wszystko trwa w wiecznym ruchu. Z różnych stron słychać instrumenty i dźwięki elektronicznie generowane, chóry dziec
Tytuł oryginalny
Upiór fanatyzmu
Źródło:
Materiał nadesłany
Express Wieczorny nr 248