EN

27.07.2016 Wersja do druku

Undegroundowo-industrialny teatr Piotra Wilkonia

- Mój teatr miał charakter industrialny. Moje tendencje plastyczno-muzyczne są bliskie twórczości Krzysztofa Warlikowskiego, który również fascynował się kontrastem światła, a jego inscenizacje mają niezwykły emocjonalny i ekspresyjny charakter - mówi Piotr Wilkoń, polonista, twórca alternatywnego teatru "Kółko Teatralne 96".

Piotr Wilkoń, syn artysty o międzynarodowej sławie, ilustratora Józefa Wilkonia, niepokorny twórca teatralnej awangardy. Urodzony w 1957 r. w Warszawie. Studiował polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Śląskim. Przez 25 lat pracował jako nauczyciel języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 96. Realizował tam autorski program pedagogiczny "Świadoma obecność ucznia w kulturze". W latach 1985-2003 tworzył undegroundowo-industrialny teatr - "Kółko Teatralne 96". W swojej twórczości wykorzystywał obszary problemowe, które podejmowali tacy twórcy jak Tadeusz Kantor czy Miron Białoszewski. Zrealizował wiele przedstawień, m.in.: "Dziady", "Odyseję", "Zieloną Gęś", "Piękną i Bestię". Autor scenariuszy do spektakli "Bobo", "Uśmiech Królika", "Wyścig Szczurów", "Świry". W 2005 r. wydał własną książkę pot tytułem "Replay - Scenariusze Kółka Teatralnego 96". Współautor kilkunastu wystaw teatralno-plastycznych i happeningów (Gotyk i

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Undegroundowo-industrialny teatr Piotra Wilkonia

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Marta Hoffmann

Data:

27.07.2016