Francuski numer "Twórczości" zawierał w nienajlepszej części sprawozdawczej interesujący artykuł Jean Duvignaud o awangardzie teatralnej. Beckett, Ionesco, Antonin Artaud przyciągają dziś uwagę autora i w ich twórczości widzi zalążki nowego dramatu j teatru. Godną jest rzeczą przybliżanie i przewidywanie przyszłości. Ale jak sztuka powinna dać odbicie rzeczywistej, istniejącej już sytuacji człowieka w świecie, tak artykuł krytyczny powinien ukazać aktualną sytuacją sztuki. Duvignaud - paza perspektywami i zapowiedziami przyszłości - stan współczesnego teatru francuskiego ocenia bardzo powściągliwie i krytycznie. Stwierdza, że nie zadowala on ani intelektualistów, ani wyrobionej kulturalnie publiczności. Teatr panujący przeżywa nad Sekwaną kryzys. Tak jak nad Wisłą; stwierdzenie Duvignaud - nie jest dla nas rewelacją. Ale Duvignaud w eksperymentach awangardy, w poszukiwaniu nowej formy teatru i nowej formu
Tytuł oryginalny
Umarli bez pogrzebu
Źródło:
Materiał nadesłany
Życie Literackie Nr 22