EN

9.03.1989 Wersja do druku

UKRZYŻOWANIE

Recepta na sukces musicalu jest prosta: dobra muzyka plus ciekawe libretto, świetna obsada oraz interesująca scenografia. A co będzie, jeśli zachować tylko pierwsze dwa elementy? Niestety, będzie to UKRZYŻOWANIE

Kiedy w 1972 roku dwóch młodych dżentelmenów: muzyk i kompozytor Andrew Lloyd Weber i librecista Tim Rice wystawili na nowojorskim Broadwayu ten spektakl, publiczność waliła drzwiami i oknami. Wydana niemal równocześnie płyta rozeszła się w milionowym nakładzie i doczekała kilku wznowień. A przecież temat był raczej bulwersujący... Oto siedem ostatnich dni z życia Jezusa Chrystusa, ukazanego na obraz i podobieństwo... ludzkie. Z jednej strony zdaje sobie sprawę z niezmienności swojego posłannictwa i rozumie je, z drugiej zaś - jak człowiek - cierpi i miewa chwile zwątpienia. Drugą centralną postacią rockopery jest Judasz. Ten z kolei ufa mądrości boskich wyroków i proroctw, ale nie może pojąć Jezusa i rozgłosu, jaki wznieca On wokół siebie. Zdrada Judasza to wynik przemyśleń. Uważa on, że lepiej wydać Jezusa władzom, niż narażać Go na rosnące oczekiwania ludzi i wymagania, którym Chrystus mógłby nie sprostać. Akcja prowadzona jest

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Świat Młodych

Autor:

AGNIESZKA LUBOWICZ

Data:

09.03.1989

Realizacje repertuarowe