PODOBNO w Paryżu zaczął się już ostateczny odwrót od teatru bulwarowego. U nas - przeciwnie, ten rodzaj, a raczej konwencja, nie traci na żywotności w zmodyfikowanej, oczywiście, i odpowiadającej gustom wyrobionej publiczności warszawskiej formie. O "bulwary", raz paryskie, drugi raz - nadwiślańskie, ocierają się dwa nowe przedstawienia: "Ucieczka z Wielkich Bulwarów" Jarosława Abramowa na scenie Teatru Ludowego i "Rodeo" Aleksandra Ścibor-Rylskiego na małej scenie Współczesnego. Ścibor-Rylski pozostał przy swoich zainteresowaniach dramatopisarskich i wyszła z tego zręcznie napisaną sztuka o dwóch panach zakochanych w jednej pani, która dla większej pikanterii jest żoną jednego z nich i... nie może się zdecydować. Klasyczny trójkąt małżeński. Filozofii w tej sztuce nie szukajmy, bo zaprowadziłaby nas do nikąd. Trójkąt nie da się rozwiązać, chyba że na sposób -"szwedzki", i chwilami wydaje się, że na takie zalegalizo
Tytuł oryginalny
Ucieczki udane i nieudane
Źródło:
Materiał nadesłany
Kierunki nr 9