EN

16.10.2018 Wersja do druku

Tytania i przyrodzenie osła, czyli sen Jana Kotta

"Sen nocy letniej" Williama Shakespeare'a w reż. Gábora Máté w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Pisze Maja Margasińska w portalu Teatrologia.info.

"Sen nocy letniej" to jedna z najbardziej znanych komedii Shakespeare'a i chyba najbardziej romantyczna. Dzieją się w niej fantastyczne rzeczy, pojawiają się elfy i inne mityczne istoty, kochankowie zakochują się i odkochują, wymieniają się i są wymieniani niemal we wszystkich konfiguracjach - a wszystko ma miejsce w czasie jednej tylko nocy przesilenia letniego, by wraz z nadejściem dnia wejść w zupełnie nowy ład. Jednak reżyser Gábor Máté stworzył w warszawskim Teatrze Dramatycznym "Sen..." niepokojący i pełen przemocy, głównie seksualnej. Przemoc ujawnia się w każdej scenie, nawet budzącej śmiech, i w każdej relacji, nawet miłosnej. Nacechowany jest nią związek Tezeusza i Hipolity, relacja Oberona i Puka, stosunek Egeusza do córki, pełne przemocy są relacje Lizandra i Demetriusza z Hermią i Heleną, potworne jest spotkanie Tytanii z zamienionym w osła Spodkiem. Wydaje się, że reżyser sięgnął po słynny esej Jana Kotta Tytania i głowa osła

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tytania i przyrodzenie osła, czyli sen Jana Kotta

Źródło:

Materiał własny

www.teatrologia.info

Autor:

Maja Margasińska

Data:

16.10.2018

Realizacje repertuarowe