"Klątwa" wg Stanisława Wyspiańskiego w reż. Olivera Frljića w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Pisze Irina Smirnowa, korespondentka gazety "Kadrowyj mieniedżmient".
Jeden z najbardziej znanych chorwackich reżyserów Oliver Frljić wystawił na scenie warszawskiego Teatru Powszechnego swój spektakl "Klątwa" na motywach sztuki Stanisława Wyspiańskiego pod tym samym tytułem. Zmusza on widzów do zastanowienia się nad swoim miejscem w historii, postawienia się w roli ofiary i podjęcia próby zmiany czegoś we własnym życiu. W momencie, w którym stosunki państwa i Kościoła zdają się hołdować jednemu, tak zwanemu "interesowi narodowemu", działacze religijni próbują wpływać na funkcjonowanie świeckich instytucji i umysły osób podejmujących decyzje w imieniu całego państwa. Na ile moralność religijna steruje dźwigniami władzy? W jaki sposób światopogląd ludzi, deklarujących swoją niezależność od Kościoła i uważających siebie za wierzących, wpływa na rozwój społeczeństwa? I przede wszystkim: w jaki sposób współczesna sztuka radzi sobie z naciskiem cenzury religijnej, autocenzury oraz poczuciem winy z