19.12.2017 Wersja do druku

Tygodnik Polityka. Autorskie podsumowania 2017 roku. Teatr

Na pierwszym miejscu "Klątwa" Olivera Frljicia w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Dziesięć najważniejszych przedstawień 2017 według Anety Kyzioł z Polityki.

1. "Klątwa" [na zdjęciu], reż. Oliver Frljić, Teatr Powszechny w Warszawie. Chorwacki reżyser wyzywająco o polskim narodowym katolicyzmie, fikcji świeckiego państwa oraz hipokryzji lewicy. Gdy demonstracje pod teatrem i zadymy nie poskutkowały wyrzuceniem sztuki z repertuaru, ktoś rozlał w teatrze trującą substancję. Terroryzm w rodzimej wersji. -- 2. "Mefisto", reż. Agnieszka Błońska, Teatr Powszechny w Warszawie. Powieść Klausa Manna o aktorze robiącym karierę w faszystowskich Niemczech i reakcje na "Klątwę" Frljicia jako pretekst do postawienia pytań o konformizm, kolaborację, mantry samousprawiedliwień. -- 3. "Proces", reż. Krystian Lupa, warszawskie teatry: Nowy, Powszechny, Studio, TR oraz wrocławski Teatr Polski - w podziemiu i koproducenci zagraniczni. Komisje śledcze i sądy tropiące i zaszczuwające na polityczne zlecenie, czyli Kafka w Polsce. Siedmiogodzinny, surrealistyczno-somnambuliczny horror. -- 4. "Wesele", reż. Jan Klata, Stary Te

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Afisz - wydarzenia kulturalne. Autorskie podsumowania 2017 roku. Teatr

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka nr 51-52/18-26.12

Autor:

Aneta Kyzioł

Data:

19.12.2017

Tematy w toku