BARTŁOMIEJ MIERNIK Po prezentacji dwóch Pana spektakli podczas V Festiwalu Wiosny w Poznaniu organizatorzy zaprosili widzów na rozmowę o kontrowersjach w sztuce. Zogniskowano ją wokół problemu nagości w Pana choreografii Amour, acide et no ix. Głos zabrał widz, który zarzucił, że w kręgu kultury chrześcijańskiej pokazuje Pan nagie ciała, twierdząc, że jest to niedopuszczalne i powinno się tego zakazać. Daniel Léveillé Wiedziałem, że Polska jest jednym z krajów, które są bardzo katolickie i szczerze mówiąc, trochę spodziewałem się takiej reakcji. Pochodzę z Quebecu, prowincji, która od lat pięćdziesiątych do osiemdziesiątych ubiegłego wieku uważana była za bardzo katolicką. Gdybym pokazał mój spektakl w latach, powiedzmy, siedemdziesiątych w Quebecu lub Montrealu, to podejrzewam, że reakcje widzów byłyby taki same. Marcin Wasyluk Zastanawiałem się, czy ta choreografia była kontrowersyjna już wtedy, kiedy powstawała, czy stała
Tytuł oryginalny
Tworzę z poczucia pustki
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 6