EN

16.03.2010 Wersja do druku

TVP i PR. Sprawozdanie z wykorzystania abonamentu

1 mld 730 mln zł wyniosły koszty misji publicznej TVP w 2009 r.; z abonamentu spółka otrzymała ponad 300 mln zł. Polskie Radio otrzymało w 2009 r. z abonamentu ponad 172 mln zł, a koszt działalności wyniósł ponad 269 mln zł - podały zarządy obu spółek.

Dane zawarto w sprawozdaniach z wykorzystania abonamentu rtv, które zgodnie z Ustawą o radiofonii i telewizji zarządy TVP i Polskiego Radia przedstawiają corocznie do 15 marca Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. TVP podkreśla, że abonament pokrył jedynie 17,4 proc. kosztów jej misyjnych produkcji, pozostałe pieniądze pochodziły z przychodów komercyjnych (głównie reklamy i sponsoringu), które wyniosły w ubiegłym roku 1 mld 214 mln zł. Najwięcej czasu antenowego w 2009 r. w dwóch głównych antenach TVP zajmowała fabuła: w Jedynce - 47,3 proc; w Dwójce - 44,8 proc. Na drugim miejscu znalazła się reklama - w TVP1 - 14,7 proc.; w TVP2 - 15,9 proc. W TVP1 na kolejnych miejscach znalazły się m.in.: publicystyka (9,8 proc.), informacja (6,6 proc.), rozrywka (5 proc.), dokument (4,9 proc). W TVP2 trzecie miejsce pod względem zajmowanego czasu zajęła: rozrywka (12,3 proc.), dalej m.in. dokument (8,3 proc.), popularyzacja wiedzy (5,7 proc.). W ob

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

TVP i PR dopłacają do misji publicznej m.in. z reklamy

Źródło:

Materiał nadesłany

PAP

Data:

16.03.2010

Wątki tematyczne