EN

1.09.1963 Wersja do druku

Trzy siostry w Teatrze Współczesnym

Gdy Mann wspomina o ironicznej naturze pra­wdy życia u Czechowa, dodaje, że Czechow nie ogranicza się do ironii, że wie­le nie dopowiada w obawie przed deklaratywnością, dy­daktyzmem. Sądzę, że posta­wę dramaturga komplikuje jeszcze nieustanna kontrola własnego dystansu, czujna nieufność wobec własnej, autorskiej wszechwiedzy. Skrzy­żowanie tylu perspektyw spra­wia, że sztuki Czechowa na­leżą do najzdradliwszych w dziejach teatru, najbardziej opornych wobec wysiłków inscenizatora. Wielu wybitnych realizatorów uważa je w ogó­le za niesceniczne. "Trzy siostry" są bodaj z nich wszystkich najtrudniejsze. Najtrudniejsze m. in. dlate­go, że najbardziej antydramatyczne. Nic się tu nie dzie­je, lub ściślej - nikt tu nie działa. Wszystko staje się niejako samo. Do domu ro­dzeństwa Prozorowych przy­bywa obca kobieta, przyszła bratowa, Natasza. I oto "tak jakoś" rodzina się rozpada, rozprasza. Wszystkie inne wą­tki sztuki, a jest ich kil­ka, przeb

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Trzy siostry w Teatrze Współczesnym

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr Nr 9

Autor:

Eleonora Stróżecka

Data:

01.09.1963

Realizacje repertuarowe