EN

3.09.2007 Wersja do druku

Trzy kwadranse popisu

"Śpiewy Eurypidesa" w reż. Tomasza Rodowicza w Stowarzyszeniu Teatralnym Chorea w Łodzi. Pisze Leszek Karczewski w Gazecie Wyborczej - Łódź.

Stowarzyszenie Teatralne Chorea drugi raz sięgnęło po "Bachantki" Eurypidesa. Rok temu z walijską grupą tańca współczesnego zrealizowali postdramatyczne przedstawienie "Bakkus", w którym Dionizos zstępuje do współczesnej tancbudy. Nowe "Pieśni Eurypidesa" są propozycją radykalnie nie-dramatyczną. Tomasz Rodowicz okroił starożytny tekst do pieśni chórów, do których muzykę dopisał Maciej Rychły. Z antycznej tragedii zostały figury kobiet, owładniętych boskim szałem - widowiskowo oznaczanym wplecionymi w suknie światłowodami, lśniącymi błękitem. W finale poświęcają Bachusowi jeńca, odartego z ubrania, obsypanego zwałami ziemi. Ale to karykaturalny skrót fabuły. Cztery bachantki i czterech bachantów Chorei nie oddaje ani grozy bóstwa, ani fascynacji sacrum. Można by pokpiwać, że wystąpił Zespół Pieśni i Tańca "Chorea". Można, gdyby nie to, że żadna grupa teatralna w Polsce nie śpiewa i nie tańczy jak oni. Umiejętności Chor

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Trzy kwadranse popisu

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Łódź nr 205

Autor:

Leszek Karczewski

Data:

03.09.2007

Realizacje repertuarowe