"Tragedia o bogaczu i Łazarzu z Pisma Świętego wyjęta i nowo wierszem opisana polskim Jaśnie Wielmożnemu Senatowi Gdańskiemu dedykowana i przypisana in honorem roku 1643 miesiąca stycznia dnia 22." Tak brzmi pełny tytuł utworu przeznaczonego na scenę gdańską 325 lat temu, przez nieznanego polskiego autora gdańskiego. W nowym ciągle gmachu teatralnym na gdańskim Targu Węglowym, postanowiono wskrzesić najstarsze tradycje teatralne nadbałtyckiego grodu i "Tragedię" Anonima po trzech wiekach z kurzu otrzepać i na scenie wystawić. Opracowania dramaturgicznego cennego znaleziska dokonała Róża Ostrowska wespół z Tadeuszem Mincem, który też rzecz reżyserował w scenografii Mariana Kołodzieja, z muzyka Henryka Jabłońskiego i pod choreograficznym kierownictwem Janiny Jarzynównej-Sobczak. Już samo wyliczenie "udziałowców" tego przedsięwzięcia wskazuje, że mamy do czynienia z czymś w rodzaju teatru totalnego, gdzie sztuka akt
24.11.1968
Wersja do druku