"Fedra" Jeana Racine'a w reż. Grzegorza Wiśniewskiego na Scenie Kameralnej Teatru Wybrzeże w Sopocie. Pisze Edward Jakiel w portalu teatrologia.info.
"Fedra" Jeana Racine'a, oparta na mitologicznych wątkach starożytnych Greków, modyfikuje przekazy antyczne, zwłaszcza Eurypidesa, tworząc nieco odmienną kondycję moralną i emocjonalną postaci: Hipolita, Fedry i Enony. Sam Racine zresztą o tym wspomina w autorskiej przedmowie. Toteż jest Fedra arcydziełem głęboko wnikającym w świat ludzkich emocji, opowiadającym o tragicznym w skutkach niespełnieniu. Niespełniona miłość Fedry do pasierba i daleko idące tego konsekwencje, to centrum tematyczne tego dramatu. Niespełniona jest też miłość Hipolita do potomkini wrogów politycznych króla Tezeusza - Arycji. Te niespełnienia implikują polityczne, moralne i egzystencjalne tragizmy. W konsekwencji piątka bohaterów: Fedra, Enona, Tezeusz, Hipolit i Arycja, wedle klasycznego kanonu, są postaciami tragicznymi, których los nie tyle bogini Nemesis osobiście wytycza, co ich namiętności. Miłość i nienawiść są obok siebie, ścierają się ze sobą, targając s