VII Maat Festival "Kantor now!" w Lublinie. Pisze Dominik Gac w Lubelskim Informatorze Kulturalnym Zoom.
Umieszczenie wielkiego nazwiska w tytule festiwalu niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo. W przypadku Tadeusza Kantora i kolejnej edycji Maat Festivalu zagrożenie przeradza się w wątpliwość. Pewnym jest, iż relacje pomiędzy tańcem współczesnym a spuścizną po autorze "Umarłej klasy" są tematem wartym badań. W ramach siódmej edycji imprezy Teatr Maat Projekt we współpracy z Cricoteką postanowił zweryfikować teorie, o których pisała Anna Królica - badaczka związków Kantora z tańcem. Wątpliwym jest, czy udało im się cokolwiek poza zadaniem kolejnych pytań i stwierdzeniem "Kantor, now!". Organizatorzy zaprosili tancerzy, choreografów i artystów teatralnych a następnie, chcąc nie chcąc, posadzili ich w klasowych ławkach - choć zapewne nie mieli zamiaru zadawania im pracy domowej, której zapis w zeszycie od teatru/tańca/choreografii mógłby brzmieć: a) zapoznaj się z twórczością Kantora, b) zinterpretuj wybrany aspekt wyżej wymienionej ze ws