25.05.2005 Wersja do druku

Tort podany wielokrotnie

"Balanchine i muzy" w choreogr. George'a Balanchine'a i Borisa Ejfmana z Teatru Wielkiego-Opery Narodowej na XVIII Łódzkich Spotkaniach Baletowych. Pisze Michał Lenarciński w Dzienniku Łódzkim.

Gdy Opera Narodowa 100. rocznicę urodzin wielkiego choreografa George'a Balanchine'a czciła wystawiając premierę jemu poświęconą, łódzki Teatr Wielki wznawiał "Amadeusa" w choreografii Graya Veredona. Szczęśliwie w tym roku udało się zaprosić warszawski zespół. Satysfakcję miała publiczność, bo tańczyli pięknie. Domyślam się, że również nasi soliści baletu z podziwem obserwowali kondycję techniczną swoich kolegów. Gieorgij Mielitonowicz Bałancziwadze, czyli George Balanchine, to jeden z najwybitniejszych choreografów świata, uznawany za twórcę tzw. baletu neoklasycznego, w którym twórczo rozwijany taniec klasyczny stał się żywym tworzywem współczesnej choreografii. Posługując się techniką klasyczną, Balanchine oderwał ją od rosyjskiej tradycji i zasłynął w świecie jako człowiek, który przeprowadził balet z XIX do XX, a nawet XXI wieku. Opera Narodowa pokazała jeden wieczór, ale dwa spektakle. Oba umiejscowione w zupełnie in

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tort podany wielokrotnie

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Łódzki nr 120/24.05

Autor:

Michał Lenarciński

Data:

25.05.2005

Realizacje repertuarowe
Festiwale