II Festiwal Nowego Teatru - 54. Rzeszowskie Spotkania Teatralne. Pisze Paweł Stangret w Teatrze.
Organizatorzy skupili się tym razem na nowej dramaturgiczności. Szukano jej nie tylko w przedstawieniach zaproszonych do konkursu, lecz także w wydarzeniach okołofestiwalowych (panelach, wystawach, projekcjach, czytaniach dramatów, rozmowach). Swoiste dla tego przeglądu jest oddanie głosu młodym ludziom związanym z teatrem, krytykom, doktorantom, studentom i dramaturgom. Powyższe daje najkrótszą charakterystykę ostatniej edycji. Miała ona za patrona Christopha Schlingensiefa, niemieckiego artystę eksperymentującego na pograniczu kreacji i życia, posługującego się prowokacją, przekraczającego granice dziedzin i gatunków sztuki. Pokazy jego filmów, performansów wideo i nagrań spektakli ukierunkowały wymowę festiwalu na problem zaangażowania sztuki w sferę społeczną. Wszystkie wydarzenia skupiały się na podobnej kwestii: jakie miejsce ma twórczość i głos artysty w polityce. W polityce coraz bardziej dynamicznej, zmieniającej się, a tym samym zmie