EN

16.03.1984 Wersja do druku

Ten dobry Ostrowski

Dramaturgia rosyjska ma co najmniej kilkunastu wybitnych reprezentantów, wśród których Aleksander Ostrowski zajmuje poczesne miejsce. Jednym tchem można byłoby wymienić i Gogola, i Czechowa, i Gribojedowa, i Ostrowskiego właśnie. Szczególny sposób podejścia do tematu, zupełnie odmienny niż proponuje to literatura zachodnia, wyposażył utwory tych autorów w nieprzemijające zalety. Dzięki nim właśnie i sztuki, i autorzy nie odeszli w zapomnienie. Najwyższej próby dorobek dramaturgii rosyjskiej zadomowił się na stałe w światowym repertuarze teatralnym. I co ciekawe, twórcy współcześni, dramaturdzy radzieccy po kilku dziesięcioleciach istnienia socjalistycznej państwowości, nawiązali do tego właśnie niekwestionowanego dorobku. Mam tu przede wszystkim na myśli wielkiej urody twórczość dramaturgiczną Aleksandra Wampiłowa, niestety, przedwcześnie zmarłego, a okrzykniętego już współczesnym Czechowem twórcy. Ale nie tylko Wampiłowa, bo także S

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ten dobry Ostrowski

Źródło:

Materiał nadesłany

Warmia i Mazury nr 6

Autor:

Bohdan Dzitko

Data:

16.03.1984

Realizacje repertuarowe