"Opera mydlana" w choreografii Diany Jurczenko Studia Choreograficznego w Witebsku na Festiwalu Teatrów Tańca Europy Środkowej Zawirowania w Warszawie. Pisze Julia Hoczyk w Gazecie Festiwalowej.
Spektakl z Witebska przygotowany został przez grupę aktorów występujących na co dzień w teatrze dramatycznym. Swoje taneczne umiejętności zdobywali poza teatrem, za próby nie inkasują dodatkowej gaży. Po prostu - pasjonaci. Dziwić to może polskich widzów, w Polsce obowiązują raczej dokładne specjalizacje - teatr tańca to teatr tańca, musical z tańcem to jeszcze coś innego, zaś teatr dramatyczny stanowi kolejną odrębną część wśród widowisk: wymagają więc odmiennych kompetencji i rzadko następuje wśród nich wzajemna wymiana (choć, oczywiście, zdarza się - przykład Tomasza Wygody występującego w "Fedrze" Michała Zadary i odpowiadającego za ruch sceniczny wielu spektakli w teatrze dramatycznym - ostatnio Nora Agnieszki Olsten czy Leszek Bzdyl - np. ruch w "Słomkowym kapeluszu" Piotra Cieplaka - ale jak widać, tancerze pomagają aktorom w tradycyjnym teatrze, nie jest to teatr tańca w wykonaniu aktorów). Warto zatem dodać, że spektakl Soap