W trakcie warsztatów Valerie Green przybliżyła uczestnikom technikę tańca Erica Hawkinsa - jednego z twórców amerykańskiego modern dance i pierwszego męskiego tancerza w zespole Marthy Graham - o warsztacie w ramach XV Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania w Warszawie pisze Aleksandra Konarska.
Jego teoria swobodnego przepływu wywarła wpływ na inne techniki tańca współczesnego jak np. Body Mind Centering. W swojej pracy opierał się on na pryncypiach tańca wywodzących się z filozofii wschodu, buddyzmu Zen i poezji Haiku połączonych z zainteresowaniem kinezjologią. Eksperymentował z zasadą natychmiastowości w tańcu. Starał się syntezować osiągnięcia zachodniej nauki ze wschodnią koncepcją jedności człowieka z naturą co przywiodło go do idei tańca pozbawionego napięcia - wirtuozerii bez wysiłku. Uważał, że napięte mięśnie nie czują, nie mogą więc stanowić podstawy dla artystycznego wyrazu tancerza. Sprzeciwiał się samo-przemocowemu traktowaniu tańczącego ciała i przeciwstawiał mu ideę "samoodczuwania" i ruchu wynikającego z czującego ducha. Duchowy aspekt swojej sztuki opierał nie tylko na religijności dalekiego wschodu, ale czerpał również z lokalnej tradycji inspirując się rytualizmem i ceremoniami amerykańskich Indian