EN

20.03.2013 Wersja do druku

Teatry Warszawy 1944-1945 - nowe spojrzenie

Mościcki udziela nowych odpowiedzi na stare pytania, między innymi tak drażliwe, jak to, "czy należało grać w teatrze podczas okupacji?" - o książce Tomasza Mościckiego "Teatry Warszawy 1944-1945. Kronika" pisze Barbara Osterloff w Stolicy.

Tomasz Mościcki wyrasta nam na varsavianistę. Jego pierwsza książka poświęcona była legendarnemu przedwojennemu teatrzykowi Qui Pro Quo. Powstawała jako praca magisterska pod okiem wybitnego teatrologa, profesora Zbigniewa Raszewskiego. Sumienność i dociekliwość w badaniu źródeł, często dotychczas zupełnie nieznanych, ich trafna selekcja i interpretacja, czyli umiejętność krytycznej lektury, zaowocowały barwną i z talentem nakreśloną historią jednej z najbardziej popularnych przedwojennych scenek kabaretowych. Druga z kolei książka Mościckiego, "Teatry Warszawy 1939. Kronika" reprezentowała inny gatunek. Linearną odautorską narrację zastąpiła mozaika lakonicznych informacji i cytatów, ale z tekstu przebija ta sama dociekliwość i pasja autora zafascynowanego historią warszawskich teatrów, a może w jeszcze większym stopniu historią Warszawy. Najnowsza książka Tomasza Mościckiego, "Teatry Warszawy 1944-1945 - Kronika" jest kontynuacją obu tyc

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatry Warszawy 1944-1945 - nowe spojrzenie

Źródło:

Materiał nadesłany

Stolica nr 3/03.2013

Autor:

Barbara Osterloff

Data:

20.03.2013