EN

18.01.2008 Wersja do druku

Teatralny esej o starożytności

Jeżeli sfinalizują się rozmowy Ośrodka Praktyk Teatralnych Gardzienice z Wyższą Szkołą Psychologii Społecznej dotyczące utworzenia w Warszawie zimowej siedziby Ośrodka, będziemy mogli oglądać spektakle zespołu Włodzimierza {#os#1242}Staniewskiego{/#} dużo częściej. Na razie widzom pozostają gościnne pokazy. W tym tygo­dniu zobaczymy jedną z ostatnich prac Gardzienic - "Ifigenię w Aulidzie" - okre­ślaną jako "praca w toku". Spektakl powstał we współ­pracy ze Starym Teatrem, mu­zykę napisał Zygmunt {#os#1233}Ko­nieczny{/#}, a pierwsze przedpremierowe pokazy odbyły się w ubiegłym roku, w trakcie krakowskiego festiwalu re_wizje/antyk. Oficjalną premierę Gardzienice pokazały... w No­wym Jorku, w słynnym teatrze La MaMa. Włodzimierz Staniewski kolejny raz (po "Meta­morfozach" i "Elektrze") sięga do starożytności i jednego z najokrutniejszych mitów greckich: złożenie w ofierze bogom przez króla Agamemnona własnej córki Ifigenii. Za­sadn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatralny esej o starożytności

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita Nr 15

Autor:

Agnieszka Rataj

Data:

18.01.2008

Realizacje repertuarowe