30.05.2011 Wersja do druku

Teatralny eklektyzm

XXX/XXXI edycję Warszawskich Spotkań Teatralnych podsumowuje Marzena Rutkowska na łamach Tygodnika Ciechanowskiego.

Ten festiwal pod nazwą Warszawskich Spotkań Teatralnych miał odbyć się w roku ubiegłym. Katastrofa smoleńska zniweczyła plany. Mieliśmy więc spotkania w tym roku. Tegoroczna edycja została połączona i były to 30/31 Warszawskie Spotkania Teatralne. Stworzenie repertuaru nie należało do najłatwiejszych. Połączono przedstawienia ubiegłoroczne i aktualne. Efekt kontrowersyjny. Repertuar Szalenie eklektyczny. Różni reżyserzy, różny model teatru. Różne wartości artystyczne i poziom inscenizacyjny. Rekomendowany przez miesięcznik "Teatr" "Zmierzch bogów" z Teatru Wybrzeże z Gdańska w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego, choć wysoko nagrodzony, okazał się zaledwie poprawną inscenizacją, dość skromną w stosunku do filmu Viscontiego. Michał Zadara w swoim spektaklu "Mesjasz" zrealizowanym w Wiedniu postawił polskim widzom wiele ważnych, zasadniczych pytań dotyczących nie tylko postaci Schulza, ale i problemów przeszłości i współczesnośc

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatralny eklektyzm

Źródło:

Materiał nadesłany

Tygodnik Ciechanowski Nr 19/10.05.11

Autor:

Marzena Rutkowska

Data:

30.05.2011