Teatr Polski w Poznaniu za dyrekcji Grzegorza Mrówczyńskiego dąży do zrealizowania dumnego hasła napisanego na frontonie swojego budynku: "Naród sobie", nawiązującego do tradycji budowania przede wszystkim repertuaru narodowego, do faktu, że nawet w okresie największego naporu germanizacji w tym teatrze grano po polsku najwartościowszy repertuar rodzimy.
Po inscenizacjach największej klasyki "Nie-Boskiej komedii" i "Dziadów", w tym sezonie skupiono się na realizacjach repertuaru bardziej współczesnego. Serię przedstawień otworzył "Kurka wodna" Witkacego w reżyserii Janusza Nyczaka, w próbach jest "Tango" Sławomira Mrożka przygotowywane przez Marka Okopińskiego, a Grzegorz Mrówczyński dał swoją prapremierę "Małżeństwa Marii Kowalskiej" Marii Nurowskiej. Autorka jest poczytną powieściopisarką. Przypomnijmy, że debiutowała w 1975 roku tomem opowiadań "Nie strzelać do organisty". Potem wydała takie powieści jak m.in. "Moje życie z Marlonem Brando", "Po tamtej stronie śmierć", "Kontredans", "Innego życia nie będzie". Na druk czeka "Postscriptum". Jest autorką powieści dla młodzieży, scenariuszy filmowych, słuchowisk radiowych. Jej książki tłumaczone były na kilka języków. Powodzenie Nurowskiej wynika w dużej mierze z tego, że książki utrzymane są w psychologiczno-obyczajowej poetyce, porus