EN

29.12.2002 Wersja do druku

Teatralna druga fala (fragm.)

Słaby materiał dramaturgiczny rozłożył też przedsięwzięcie Artura Urbańskiego w teatrze Rozmaitości. Rok temu Urbański świetnie debiutował sztuką Marka O`Rowe'a. Teraz wziął na warsztat dramat Mar­tina Crimpa "Obróbka". Uruchomił fan­tastyczną machinę teatralną, ale do szczę­śliwego zakończenia zabrakło tekstu. Sztu­ka Crimpa okazała się potwornie błaha i efekciarska. Oferuje cały zestaw ponowoczesnych tematów: skłócone i znudzone sobą bardzo bogate małżeństwo spotyka dziewczynę pochodzącą z tak zwanych ni­zin społecznych. Dziewczyna jest wykorzy­stywana do stworzenia scenariusza łzawej historii na sprzedaż. Manipulacje i naduży­cia, wiwisekcja i psychodrama, wszystko to ma stanowić o wartości dramatu, ale nieste­ty, pozostaje on utworem klasy C. Urbański stworzył przedstawienie precy­zyjnie wymyślone, świetnie grane (Aleksan­dra Konieczna, Aleksandra Popławska, Andrzej Chyra, Rafał Maćkowiak, Marek Kalita), w cudownej prze

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatralna druga fala (fragm.)

Źródło:

Materiał nadesłany

Tygodnik Powszechny nr 22

Autor:

Piotr Gruszczyński

Data:

29.12.2002

Realizacje repertuarowe