Z okazji dwudziestej rocznicy śmierci jednego z najbardziej znanych artystów teatru drugiej połowy XX wieku, Tadeusza Kantora i trzydziestopięciolecia powstania jednego z jego najsłynniejszych przedstawień, "Umarłej klasy", el Festival de Otoo en primavera wraz z Instytutem Polskim w Madrycie i krakowską Cricoteką oraz Teatro Espaol chcą oddać hołd wielkiemu polskiemu inscenizatorowi wystawą fotografii francuskiej artystki Caroline Rose.
Czy możliwe było fotografowanie teatru Tadeusza Kantora? Pytanie to jest dalece bardziej zasadne niż w przypadku klasycznej reżyserii, kiedy zdajemy sobie sprawę, że poszczególne elementy składowe owych spektakli były niezmiernie precyzyjnie zaprogramowane i to do tego stopnia, że przyciągały, i to we wszystkich wymiarach, całą uwagę widzów. Wypływająca stąd alchemia wywoływała niezwykłą, choć jednocześnie ulotną radość, której powracające natrętnie wspomnienie, wymazywało niejako teatralną iluzję pozostawiając w umysłach jedynie najistotniejsze obrazy. Oderwane od wydarzenia, które powinny były udokumentować, zdjęcia te jawią się nam jako zagadki. Nasze spojrzenie, zatrzymane na starannie wybranym obrazie zadowala się emanującą z niego estetyczną siłą i przenika w obraz jako taki, który oswobodzony zostaje ze swojej pierwotnej i podstawowej funkcji zwykłego reportażu. Obrazy te niepokoją, zachwycają i wyzwalają ukryte głębok