EN

1.04.2003 Wersja do druku

Teatr pozornie zaangażowany

Przygotowane w Teatrze Wybrzeże inscenizacje współczesnej dramaturgii zachodniej, Ulicy Gagarina Gregory'ego Burke'a i Noży w kurach Davida Harrowera, trudno ze sobą porównywać. Na kształcie pierwszego z nich silnie zaważyło pochodzenie autora, który świadomość i doświadczenie, jakie zdobył dorastając w warstwie robotniczej, przekuwa w literaturę. Napisany przez niego dramat mówi o społecznym układzie sił i klasowej nierówności we współczesnej Szkocji, sytuuje się więc blisko nasyconej konkretem rzeczywistości. Do zupełnie innej tradycji odwołuje się tekst Davida Harrowera - rozpięta na planie biblijnej opowieści historia o narodzinach samoświadomości kobiety, którą poznanie siebie i świata prowadzi do zabójstwa. Z każdego z tych tekstów wyprowadzić można inny teatr; z jednego doraźny, z drugiego - metaforyczny, zamykający historię poznania w poetyckich obrazach. Jednak zderzenie ich na deskach Teatru Wybrzeże wydaje się znaczące, pokaz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatr pozornie zaangażowany

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 4-5

Autor:

Monika Żółkoś

Data:

01.04.2003

Realizacje repertuarowe