EN

1.04.2003 Wersja do druku

Teatr pozornie zaangażowany

Przygotowane w Teatrze Wy­brzeże inscenizacje współ­czesnej dramaturgii zachod­niej, "Ulicy Gagarina" Gregory'ego Bur­ke`a i "Noży w kurach" Davida Harrowera, trudno ze sobą porównywać. Na kształcie pierwszego z nich silnie zaważyło pochodzenie autora, który świadomość i doświadczenie, jakie zdobył dorastając w warstwie robotni­czej, przekuwa w literaturę. Napisany przez niego dramat mówi o społecz­nym układzie sił i klasowej nierówno­ści we współczesnej Szkocji, sytuuje się więc blisko nasyconej konkretem rzeczywistości. Do zupełnie innej tra­dycji odwołuje się tekst Davida Harrowera - rozpięta na planie biblijnej opo­wieści historia o narodzinach samo­świadomości kobiety, którą poznanie siebie i świata prowadzi do zabójstwa. Z każdego z tych tekstów wyprowadzić można inny teatr; z jednego do­raźny, z drugiego - metaforyczny, za­mykający historię poznania w poetyc­kich obrazach. Jednak zderzenie ich na deskach Teatru Wybrzeż

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatr pozornie zaangażowany

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 4/5

Autor:

Monika Żółkoś

Data:

01.04.2003

Realizacje repertuarowe