I Festiwal Oper Barokowych "Dramma per musica" w Warszawie. Pisze Jacek Marczyński w Ruchu Muzycznym.
Jeśli ktoś do tej pory uważał, że jedna premiera wiosny nie czyni, po I Festiwalu Oper Barokowych musi zmienić zdanie. Ubiegłoroczna "Agrippina" Handla, przygotowana dzięki zapaleńcom ze Stowarzyszenia Miłośników Sztuki Barokowej "Dramma per musica", cieszyła się ogromnym zainteresowaniem (świadczy o tym choćby nominacja do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii wydarzenie roku). Powtórzona w tym roku stanowiła zwieńczenie całego festiwalu, który trwał dwa tygodnie i przyniósł dziewięć różnych wydarzeń. Stowarzyszenie "Dramma per musica" nawiązuje niejako do Festiwali Oper Barokowych, które u schyłku poprzedniego stulecia organizowała Warszawska Opera Kameralna kierowana przez Stefana Sutkowskiego. I choć obecna impreza korzysta z organizacyjnego wsparcia tego teatru, powstało zupełnie nowe przedsięwzięcie. Dawne festiwale z obecnym, którego kształt dopiero wykluwa się w praktyce, łączy troska o poziom stylowego wykonawstwa muzyczne