Biografia teatralna Wojtyły, przynajmniej z perspektywy jego lat młodzieńczych, nie wydaje się wcale jakimś marginalnym przyczynkiem do papieskiej "curriculum vitae". Stanowi ważny jej rozdział - pisze Jan Ciechowicz.
Ten krótki szkic mógłby z powodzeniem - przy zachowaniu wszelkich proporcji - nosić tytuł "Świat teatralny młodego Wojtyły", będący parafrazą tytułu świetnej książki Michała Witkowskiego o wileńskich wtajemniczeniach teatralnych Mickiewicza (por. M. Witkowski, Świat teatralny młodego Mickiewicza, Warszawa 1971). Najogólniej rzecz biorąc chodziłoby tu o świat pierwszych przeżyć i doświadczeń scenicznych Karola Wojtyły, o źródła inspiracji teatralnych, o elementarny kanon lektur dramatycznych. Biografia teatralna Wojtyły, przynajmniej z perspektywy jego lat młodzieńczych, nie wydaje się wcale jakimś marginalnym przyczynkiem do papieskiej "curriculum vitae". Owszem, stanowi ważny jej rozdział, o czym m.in. zaświadcza wybór studiów polonistycznych jako pierwszej drogi intelektualnej samorealizacji. Młody Wojtyła to prawdziwy człowiek teatru: widz, recytator, aktor, reżyser, dramaturg i krytyk teatralny w jednej osobie. Tę szeroką edukację te