Luk Perceval, jedna z największych gwiazd europejskiego teatru, do swoich mistrzów zalicza Kantora i Grotowskiego. Zanim zaczął reżyserować, był aktorem - pisze Agata Barełkowska w Teatrze.
Stosy piętrzących się na scenie kartek, wieże z papieru. Można odnieść wrażenie, że wszystkie gazety i konstytucje świata razem wzięte tworzą scenografię spektaklu "The Truth about the Kennedys" Luka Percevala. Papier jest cierpliwy, pokornie przyjmuje kolejne wydarzenia na scenie i wyświetlane na nim projekcje. Stanowi tło poszukiwań prawdy przez kolejne postacie, które mnożą pytania pozostające bez odpowiedzi. W powstałym w 2009 roku spektaklu "niewiedza, która chce wiedzieć", poszukiwanie nieosiągalnych odpowiedzi wpisane jest w historię rodziny Kennedych i amerykańskiego mitu, jednak ten rodzaj dążenia, a także akceptacji, zgody na istnienie trwające w poszukiwaniu, jest jednym z najważniejszych tematów teatru Luka Percevala. To również jego życiowa dewiza - jak powiedział w jednym z wywiadów: "Tak naprawdę, jako twórca, nigdy nie powinienem czuć się spełniony. To poczucie nienasycenia sprawia, że jestem reżyserem od trzydziestu lat".