EN

18.09.2003 Wersja do druku

Teatr czyli świat

Pierwsza opera "Pierścienia Nibelunga" nabiera barw. Próby sceniczne są jak kino akcji - za sprawą prof. Hansa-Petera Lehmana, reżysera październikowej premiery. 10 lat po inscenizacji w Hanowerze pracuje nad operą Wagnera w Hali Ludowej. Scenografię przygotował Waldemar Zawodziński, kostiumy Małgorzata Słoniowska. Ta opera nigdy nie straci na aktualności - mówi prof. Lehman. - Wagner stawia w centrum uwa­gi człowieka i jego problemy. W XIX wieku Bernard Shaw sugerował, że Wotan (ojciec i władca bogów) to szef wielkiego koncernu, a Alberich (karzeł, któ­ry kradnie pierścień) jest przewodniczącym związ­ków zawodowych. Już wtedy codzienność miała wielki udział w akcji. Ludzkie problemy nie zmieni­ły się od tego czasu, ani nie zmniejszyło się ich zna­czenie - są coraz poważniejsze. Hans-Peter Lehman urodził się w 1934 r. W la­tach 1963-1970 był asystentem Wolfganga Wagnera w Bayreuth, potem - dyrektorem naczelnym Opery Hanowerskiej. W grudni

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatr czyli świat

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo Polskie nr 218

Autor:

Justyna Skoczek

Data:

18.09.2003

Realizacje repertuarowe