EN

12.10.2010 Wersja do druku

Teatr czasu zmian

Ostatni dzień festiwalu sztuki performatywnej Highfest Yerevan 2010 był mocnym akcentem potwierdzającym żywotność, tego małego istniejącego na przekór kryzysom finansowym i politycznym festiwalu. Przetrwać 9 lat i szykować się do jubileuszu w 2011 roku, to zasługa energetycznego dyrektora festiwalu Highfest Artura Ghukasyana i jego zespołu z Instytutu Teatru i Filmu w Erewaniu - pisze dla e-teatru Janusz Lewoń.

Na zakończenie Highfest 2010 Narodowy Akademicki Teatr after Sundukyan pokazał monumentalny spektakl "Goya" w reżyserii Tigrana Gasparyana, ukazujący odwieczną walkę pomiędzy umysłem artysty a zasadami, które go ograniczają. Istotne drugie dno spektaklu to portret króla i jego dworu, gdzie giń albo zabijaj jest jedyną zasadą panującą w tym stadzie szalejących bestii. Na drugim końcu miasta finałową codę odgrywał brytyjski zespół teatralny Imitating the Dog z Londynu sztuką "Hotel Methuselah" w reżyserii Pete Brooksa. Wielu fanów teatru węszyło sensację, dopatrując się w autorze sztuki alter ego wielkiego Petera B. , ale rozmowa w kuluarach rozwiała wszelkie wątpliwości, to zupełnie ktoś inny. To wykładowca London Metropolitan University na Wydziale Performance as research oraz producent i reżyser Impact Theatre Co-operative and Insomniac Productions. Jego sztandarowy produkt "Hotel Methuselah" od pięciu lat odwiedza większe i mniejsze fest

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Informacja własna

Autor:

Janusz Lewoń

Data:

12.10.2010

Wątki tematyczne