"hello kitty" w chor. i reż. Wojtka Kapronia w Lubelskim Teatrze Tańca. Pisze Marta Zgierska w Lubelskim Informatorze Kulturalnym Zoom.
Najnowszy spektakl Lubelskiego Teatru Tańca Hello Kitty oparty na "Dzienniku Anne Frank", wymownym świadectwie Holokaustu, sytuuje się daleko od jakiejkolwiek kontrowersji. Dzieje się tak na przekór reakcjom, które mogliśmy obserwować na lubelskiej arenie jeszcze przed premierą, a podejście do realizowanego tematu okazuje się jednym z największych atutów tego spektaklu. Wykorzystanie tanecznego tworzywa umożliwiło skupienie się na sytuacji niewinnej jednostki bez konieczności opisywania i odtwarzania w sposób narracyjny całej historii. Spektakl jest doskonałym przykładem na to, w jaki sposób taniec wypełnia puste przestrzenie znaczeniowe, werbalne luki, w jaki sposób materializuje wrażenie, które powstaje w odbiorze danych wydarzeń. Reżyser Wojciech Kaproń zupełnie zrezygnował z prostych komunikatów sugerujących konkretną sytuację historyczną, odwołujących nas bezpośrednio do problemu nazizmu i antysemityzmu. Pamiętnik Anne adresowany do w