Znaczenie "Tanga" polega przede wszystkim na tym, że jest to sztuka osadzona w konkretnej rzeczywistości historycznej. Dotychczas Mrożek reprezentował dramaturgię, której hasłem był uniwersalizm a przeznaczeniem anonimowość. Większość sztuk Mrożka odbywała się w świecie anegdoty logicznej. "Męczeństwo Piotra Oheya", "Indyk", "Karol", "Na tratwie", "Policja" - wszystkie te utwory budowały logiczną szaradę z realnych wydarzeń zredukowanych do absurdu. Wartość tej szarady była niezaprzeczalna: stereotypy przeniesione z różnych układów i skrzyżowane w najbardziej nieoczekiwanych połączeniach wprowadzały niepokój do schematycznego świata naszych wyobrażeń. Ale mimo wszystko widz teatralny nie był idealnym adresatem sofistycznego rebusu. W proponowanej przez Mrożka zabawie często wystarczało zidentyfikować zasadę gry, żeby wiedzieć, czego od niej oczekiwać; dość było zaakceptować wstępny paradoks, żeby już do końca łatwo się godzić z
Źródło:
Materiał nadesłany
Odra, nr 12