Spektakl Macieja Englerta jest telewizyjną wersją przedstawienia warszawskiego Teatru Współczesnego. Spektakl, który od roku swej premiery (1997) cieszy się ogromnym i (dodajmy od razu) zasłużonym powodzeniem. Fakt, że inscenizacja powstała w tym właśnie teatrze ma zgoła symboliczny charakter. Bowiem triumfalny pochód dramatu Sławomira Mrożka rozpoczął się od wystawienia przez Erwina Axera "Tanga" w 1965 roku. Żaden chyba z polskich powojennych dramatów nie spotkał się z tak entuzjastycznym przyjęciem. Groteska opowiadająca o świecie, w którym nastąpił rozpad tradycyjnych wartości i w którym okazuje się niemożliwe dążenie do uporządkowania rzeczywistości, była odczytywana jako ironiczny obraz stanu dziecka, w jakim znalazła się inteligencja w powojennej rzeczywistości. Aktualna aluzyjność była zaledwie jedną z warstw znaczeniowych i jedynym z wielu tropów interpretacyjnych, jakimi podążać mogli wykonawcy "Tanga". Było ich bowiem w sztuc
Tytuł oryginalny
Tango
Źródło:
Materiał nadesłany
Gazeta Wyborcza nr 248