XXIII Łódzkie Spotkania Baletowe recenzuje Izabella Adamczewska w Gazecie Wyborczej - Łódź.
Przez ponad trzy tygodnie w Teatrze Wielkim prezentowały się zespoły z Londynu, Monte Carlo, Mediolanu, Phoenix i Łodzi. W niedzielę zakończyły się XXIII Łódzkie Spotkania Baletowe. Łódzka publiczność pięknie pożegnała Sylvie Guillem. Po 39 latach kariery francuska primabalerina rozstaje się ze sceną. Przygotowany w Sadler's Wells program "Life in Progress" zaprezentowany został w trakcie biennale przed oficjalną premierą w Londynie. Na spektakl złożyły się dwie nowe choreografie Akrama Khana i Russella Maliphanta oraz prace Matsa Eka i Williama Forsythe'a. "Techne" z choreografią Khana to zabawny, przewrotny komentarz do relacji natury i techniki. Guillem partneruje podświetlone, metaliczne drzewo, z którym tancerka wchodzi w dialog - ciałem (sekwencje ruchów kojarzą się z motoryką pajęczaka, ważki, świetlików) i dziwnym, ponadgatunkowym językiem. Precyzją zachwyciło "Here & After" w duecie z Emanuelą Montanari z la Scali. Ale najbardziej