EN

3.10.2018 Wersja do druku

Tak daleko, tak blisko

O LIII Przeglądzie Teatrów Małych Form "Kontrapunkt" w Szczecinie pisze Paweł Stangret w Teatrze.

"Znam ludzi, którzy mówią, że chcą iść na wojnę" - tak definiuje swój strach kilkuletnie dziecko w spektaklu "Gęstość zaludnienia" [na zdjęciu] Teatru Kana zaprezentowanym podczas tegorocznej edycji festiwalu "Kontrapunkt" w Szczecinie. Oparte na reportażu "Czarnobylska modlitwa" Swietłany Aleksijewicz przedstawienie w reżyserii Krzysztofa Popiołka jest rozbitą na głosy opowieścią czworga mieszkańców Czarnobyla. To historia ludzi, którzy przeżyli śmierć bliskich, asystowanie przy agonii dzieci, ewakuację, opuszczenie swoich domów i z dzisiejszej perspektywy mówią, że konstytuuje ich lęk, który, zgodnie z definicją psychologiczną, jest nieracjonalnym strachem. W tym przypadku strachem przed czymś, czego nie rozumieją. "Wojna powinna pachnieć dymem" - powie jedna z bohaterek. Jej zagubienie najmocniej widać właśnie w próbie estetyzacji swojej historii przy pomocy opisów doświadczeń wojennych. Ale w przypadku awarii elektrowni jądrowe

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tak daleko, tak blisko

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 9

Autor:

Paweł Stangret

Data:

03.10.2018

Festiwale