EN

31.05.2005 Wersja do druku

Tajemnica skośnookich pąków

Compania Nationale Nacho Duato Balet z Hiszpanii na Krakowskiej Wiośnie Baletowej. Pisze Magda Huzarska w Gazecie Krakowskiej.

Hiszpańscy goście Krakowskiej Wiosny Baletowej okazali się genialni. Tak było w trzech baletowych opowieściach, które Hiszpanie zaprezentowali na scenie Teatru im. J. Słowackiego. Pierwsza zatytułowana "Arcangelo" do muzyki Corellego i Scarlattiego przeniosła nas w przetykany złotem i brązem świat mężczyzn i kobiet, którzy tańczyli swoje życie. I nie miało tu najmniejszego znaczenia przekładanie ich historii na fabularną akcję, zadawanie sobie pytania: o czym ona jest. Najważniejsze były emocje, które doskonale tłumaczyły uczucia wypływające z pojedynczych gestów, ruchów, a nawet kropli potu spływających z czół tancerzy. By wszystko zrozumieć, wystarczyła czarna płachta zjeżdżająca na końcu i porywająca w swoje objęcia niczym śmiertelny całun skośnooką cielesną doskonałość. W "Cautiva" do muzyki Alberta Iglesiasa ten ledwo rozkwitły azjatycki kwiat zmieniał się w odrzuconą dziewczynę, skutą łańcuchami uczucia. Stając się ry

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tajemnica skośnookich pąków

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Krakowska nr 124

Autor:

Magda Huzarska

Data:

31.05.2005

Festiwale