14 stycznia w Teater Tribunalen w Sztokholmie, odbyła się premiera spektaklu "Iwona, księżniczka Burgunda" Witolda Gombrowicza według najnowszego przekładu autorstwa Andersa Bodegrda.
Przedstawienie w reżyserii Henrika Dahla w wykonaniu niezależnej grupy teatralnej Dotterbolaget wspomaganej przez studentów pantomimy ze StDH (Sztokholmskiej Akademii Teatralnej) jest zrealizowane w estetyce teatru klaunowego. "Nigdy nie byłam wielbicielką klaunów, jednak ta inscenizacja naprawdę imponuje i wytrąca mi z ręki wszelkie argumenty przeciw. Przepraszam was wszystkie klauny - tu jesteście wspaniali!", pisze recenzentka w popołudniówce Expressen. "Ten zabieg formalny ucieleśnia również gombrowiczowską filozofię formy, przez duże F. Iwona w Teater Tribunalen jest młodzieńczym, odważnym, ale też budzącym grozę przedstawieniem, które świetnie komentuje naszą współczesność. Gombrowicz jest wiecznie młody." Dziennik Dagens Nyheter również podkreśla, że "ta tragikomedia absurdu z lat 1930. jest niesamowicie współczesna", ale ostrzega, że "jeśli ktoś się boi klaunów, to na pewno nie zaśnie po takim spotkaniu z klaunami o faszystows