Irena {#os#5850}Eichlerówna{/#} odniosła ostatnio wielki sukces w Teatrze Współczesnym w Warszawie w trzech jednoaktówkach japońskiego dramaturga Yukio Mishima. Jest to sztuka całkowicie współczesna, tradycjami sięgająca jednak do czternastowiecznego teatru japońskiego No. Eichlerówna gra we wszystkich trzech jednoaktówkach bohaterkę sztuki - kobietę, ujętą przez autora w intelektualną syntezę. W każdej z nich jest inna - i jako postać i w tonie, który wyraża. W "Wachlarzu" jest mądrą i zachłannie macierzyńską opiekunką młodej gejszy w "Jesteś piękna" z 90-letniej łachmaniarki przeistacza się w olśniewającą, fascynującą kobietę, w "Aksamitnym bębenku" pokazuje wytworną damę, wibrującą wszystkim co ludzkie - złe i dobre. Wedle warszawskich krytyków Eichlerówna gra po mistrzowsku, zadziwiając skalą swego olbrzymiego kunsztu. Sztukę wyreżyserował Tadeusz {#os#1012}Łomnicki{/#} - niezwykle interesujący debiut reżyserski teg
Tytuł oryginalny
Sztuki japońskie - rozmowa z Tadeuszem Łopmnickim
Źródło:
Materiał nadesłany
Trybuna Ludu