Panel dyskusyjny "Christoph Schlingensief - poszerzanie pola sztuki" odbywał się w Szajna Galerii na tle jeszcze oficjalnie nieotwartej wystawy multimedialnej Teatr Totalny Christopha Schlingensiefa. Zapętlające się fragmenty filmów wyświetlały się tuż przy referentach, pod ekranem projekcyjnym przebijały światła z archiwalnych nagrań - o wernisażu wystawy prac Christopha Schlingensiefa w ramach Festiwalu Nowego Teatru pisze Anna Bajek w gazecie festiwalowej [REC]magazine.
Sam panel stanowił nie tylko poglądowy przegląd strategii artysty z punktami skupienia wokół kolejnych faz jego twórczości - stał się też dość szczegółowym preludium do samej wystawy. Zaczęło się od ogólniejszego wprowadzenia, a potem kolejni referenci przyglądali się już odpowiednim filmom, akcjom i prowokacjom ulicznym patrona tegorocznego festiwalu. Pochylono się także nad znaczeniem animatografu w pracach Schlingensiefa, analizowano zapisany proces umierania reżysera w instalacji "Kościół strachu przed obcym we mnie", a na zakończenie omówiono projekt budowy wioski operowej w Burkina Faso uznawanej za testament artysty, którego nie zdążył zrealizować. W zestawieniu z kontekstem referatów, można było obejrzeć (i można je oglądać nadal, każdego festiwalowego dnia, ale już niestety bez wystąpień referentów "poszerzających pole postrzegania, odbioru") nagrania z omawianych wcześniej, szeroko rozumianych interwencji Schlingensiefa. W "De