21.11.2006 Wersja do druku

Sztuka, która wierzy ukrycie

X Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi podsumowuje Leszek Karczewski w Gazecie Wyborczej - Łódź.

10. Festiwal Kultury Chrześcijańskiej otworzył się na formy, które nie powołują się na Boga wprost. Niektóre punkty dwutygodniowego programu były otwarcie chrześcijańskie w treści i w formie. Wątpliwości nie pozostawiało przedstawienie "Brat naszego Boga" wg dramatu Karola Wojtyły z Teatru im. Osterwy z Gorzowa Wielkopolskiego, koncert polifonicznych pieści sakralnych francuskiej grupy Plain Chant czy modlitwy flamenco Curro i Carlosa Pinana. Religii dotyczy także wystawa pamiątek po Janie Pawle II. Po prawdzie świadectwo dojrzałości Karola Wojtyły czy jego turystyczny neseser toaletowy z grzebieniem, pędzlem i maszynką do golenia są katolickie o tyle, o ile pełnią funkcję relikwii. Bo są przedmiotami związanymi z osobą Ojca Świętego, który powszechnie ma opinię świętości. Chrześcijaństwo pojawiało się także jako symbol. W formalnej choreografii "Short Cuts" Polskiego Teatru Tańca - Baletu Poznańskiego tancerze kreślili na sobie znak

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Sztuka, która wierzy ukrycie

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Łódź nr 271

Autor:

Leszek Karczewski

Data:

21.11.2006